HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

sportmix

Jegyzetek a sportvilág aktuális és kevésbé aktuális, valamint kisebb és nagyobb érdeklődésre számot tartó történéseihez. Hallottál valamilyen kevéssé ismert sportágról? Bemutatnád, mert tetszik? Írd meg nekünk! Észrevételek, javaslatok: greggrant@freemail.hu

Friss topikok

  • Géza bácsi: football dózis: www.focikorulvesz.hu (2007.08.29. 17:39) Pénteki Forma-1 dózis
  • keménykalap és: Az F1 történetében, Hamilton előtt, nem volt pilóta aki ne magának taposta volna ki az utat. Ezen ... (2007.08.11. 09:49) Hamilton, az adatlopó
  • íSkizo: Azér' a magyar kommentár naon... gáz! Ilyen látványosan (hangzatosan) Rajkót nyomni, Nándira is rá... (2007.08.06. 00:18) Az előadás már gyengébb volt
  • bobbyperu: amúgy remélem alonso a verseny közben is ilyen alaposan csekkolja - úgy kb. 20 mp-ig -, hogy a jó ... (2007.08.05. 11:26) A büntetés
  • cros: Pippenről mondták,hogy Carl Lewist is simán megverte volna távolugrásban, olyan elképesztő atlétik... (2007.08.03. 16:29) Pénteki dózis

Az interpretációk sokszínűsége

2007.08.04. 20:57 greggrant

A tények: az időmérő edzés legvégét újranézhetjük már a youtube-on is. Az első klipnél kb. 3:45-től érdemes figyelni, amikor a szerelők végeznek Alonso kerékcseréjével: fölemelik a nyalókát, majd várunk... és várunk, majd Alonso kigördül. Hamilton beáll kerékcserére, de az Alonso által emlegetett rutineljárást itt csodák csodájára nem látjuk. Ezekután Alonso pontosan Räikkönen elé érkezik ki, tehát a "tiszta pálya"-elmélet nem igazolódik.

A "nem is történt semmi"-értelmezés: a McLaren sajtóközleményében egy szóval sem említi az incidenst. Természetesen nekik az a jó, ha házon belül el tudják intézni, nem akarják még ezzel is megterhelni a kémügy miatt amúgy sem túl jó image-t. Mutassuk azt, mintha minden oké lenne, minden szép és jó.

A "mindenki rossz, csak én vagyok a jó"-értelmezés: természetesen egyenesen Alonsótól. Szerinte Ron Dennis nem is rá, hanem egyenesen Hamiltonra volt mérges a történtek után. Ebben a megvilágításban kapunk egy új infót is: az utlosó etapban nem a britnek, hanem a spanyolnak kellett volna felvezetnie a mezőnyt. Ezáltal Alonsónak lehetősége lett volna rá, hogy minden gond nélkül, tényleg utolsóként kezdhesse meg a gyors körét, nem adva válaszlehetőséget senkinek. (Ezt végül, mint láthattuk, sikerült is kiviteleznie.) Számomra ennek van egy olyan olvasata is, miszerint Alonso nem tervezte el természetesen előre Hamilton feltartását, azonban felpiszkálta az, hogy az újonc nem engedte előre őt, a kétszeres világbajnokot. Így hát, mint a durcás kisgyerek - ha te betartottál nekem, én is betartok neked - vissza akart vágni, amikor látta a kedvező alkalmat.
A baj Alonso értlemezésével csak annyi, hogy Dennis nem úgy tűnt, mint aki Hamiltonra mérges, sokkal inkább Alonso mérnökét kapta elő. És a tíz másodperces késlekedésre akkor sem ad választ.

UPDATE: Ron Dennis is Hamiltonra kente az ügyet (hiszen így nem lesz büntetés, marad a McLaren első sor, ami fontos a csapat-világbajnokság miatt). Szerinte Hamiltonnak az első körben el kellett volna engednie Alonsót, hogy a spanyol egy plusz kört tudjon még futni. Mivel ez nem történt meg, felborult a stratégia, és ennek lett az eredménye Hamilton várakozása. (A tíz másodperc pedig Alonso mérnökének utasítása volt.)
A következő a probléma ezzel a gondolatmenettel: Hamiltont az utolsó etapnak se az első, se az azt követő köreiben nem közelítette meg Alonso, magyarul a spanyol olyan tempót ment, amilyet csak akart. Ezt mutatta szerintem az is, hogy Alonso mellett Räikkönen is el akart menni, amit végül meg is tett.

"Ez a csapat belügye, a sportfelügyelőknek ebbe nincs beleszólásuk"-értelmezés, mely a fórumokon bukkant fel. Én is ennek a pártján vagyok, hiszen szerintem nem sértett meg Alonso egy szabályt sem, ezáltal a felügyelőknek nem kellene önkényesen ítéletet hozniuk. Bár sportszerűtlen volt, amit tett, de nem sportszerűtlenebb, mint mondjuk amikor a Ferrari az egyik Osztrák Nagydíjon csapatutasításra változtatta meg a befutó sorrendjét - amikor is végül pénzbüntetés lett a vége. Vagy amikor tavaly Monacóban Schumacher leparkolta az autóját a Rascasse-nál: az is büntetéssel zárult, bár az az eset sem volt egyértelmű.

A versenybírák mindenesetre vizsgálják az ügyet, de nagyon úgy tűnik, Alonso mérnöke viszi el a balhét: ő adott végülis utasítást a kétszeres világbajnoknak, hogy várjon még a boxban. Tegyük fel, hogy úgy történtek a dolgok, ahogy a McLaren kommunikációjából kitűnik: Hamilton megkavarta az elején az utolsó etap stratégiáját, aminek következtében a versenymérnök még várakoztatta Alonsót a boxban tíz másodpercig, hogy alkalmazkodjanak az eredeti stratégiához, és hogy tiszta pályára küldhessék ki a versenyzőt. Ám, ha jól emlékszem (és már az ellentétes hírek miatt lassan nem hiszek a saját memóriámnak, azt hiszem ezt hívják média-agymosásnak), Hamilton nem akadályozta Alonsót az etap elején; a spanyolt már hamarabb ki akarta engedni a gárda, mert átszámolhatták a stratégiát (hogyhogy nem tudott a nem túl messze ülő mérnök minderről?); végül pedig: nem tiszta pályára jött vissza Alonso! Hát hogyan számoltak a McLarennél? Igaz, a gyors körére már nem volt előtte senki, de ez inkább múlott Räikkönenen, mint a csapaton. Ha ugyanolyan gyors Räikkönen a levezető körében, mint Alonso a fölvezetőjében, akkor akár akadályozhatta volna a gyors körön lévő spanyolt. Míg ha 10 másodperccel hamarabb kimegy Alonso, akkor valószínűleg a felvezető körében is mindvégig a ferraris előtt tudott volna haladni.

UPDATE: Az index az autosport.com-ra hivatkozva azt írja, lehet, hogy a spanyol fitnessedző figyelte az óráját az utolsó kiállásnál, és ő mutatta, mikor kell elindulnia. Azért ezt viszont előre le kellett volna szervezni szerintem. Mindenesetre ő volt az az ürge, akit Dennis magával vitt a parc fermé-hez a végén - a csapatfőnök szerint azért, hogy legyen vele még egy ember, ha a versenyzők túlságosan is forrófejűek lennének és egymásnak esnének. Szerintem ez sem túl logikus, hiszen van ott még jópár ember, akik segíthetnek szétválasztani a versenyzőket.

Hamilton és Alonso eléggé ellent is mondtak egymásnak a sajtótájékoztató során. Hamilton szerint "ha velem maradt volna [Fernando a kör elején], akkor mindkettőnknek lett volna lehetősége még egy körre, mivel bőven volt erre időnk. De eléggé lemaradt, ezáltal egy csomó időt vesztett, így nem tudott még egy kört megtenni."

UPDATE: Valaki lefordíthatná, mit is akar ez a videó mutatni. Most akkor beintett a fitnessedző vagy sem?

---

Végezetül egy kis reklámfilm, a két McLaren-Mercedes pilóta főszereplésével. Szerintem nem okozott nagy gondot átélniük a rivalizálást.

Szólj hozzá!

Címkék: mclaren hamilton alonso forma1 formula 1 magyar nagydíj

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmix.blog.hu/api/trackback/id/tr53132390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása