Még nincs meg, hogy pontosan milyen szabály alapján, de megbüntették Alonsót a mai incidens miatt. Öt hely (nem tudom, hogy számolták ki), plusz a csapatot is, amiért... várjunk csak, ezt még kevésbé értem. Talán azért, mert félreinformálták a médiát? Szóval, a McLaren nem fog konstruktőri pontokat kapni a holnapi versenyért. Így legalább nyíltabb lehet a küzdelem Alonso és Hamilton között, mivel nem kell arra figyelniük, hogy mindkét McLaren a célba érjen.
Persze, még nincs lezárva az ügy, mivel a McLaren fellebbezhet. (UPDATE: Ez meg is történt.)
UPDATE: Az ítélet teljes szövege angolul, valamint nagy részének a fordítása ebben a cikkben. Jópár felmerült kérdésre nem kapunk azonban választ benne. Az világos, hogy a másik versenyző szükségtelen akadályozásáért büntették meg Alonsót. Hogy miért pont 5 hellyel sorolták hátrébb, arra nincs magyarázat, természetesen a stewardoknak jogukban áll ennek mértékét eldönteniük. Azonban az FIA-t sok kritika érte már a következetlen ítéletek miatt, tehát ők maguk is deklarálták, hogy egy bizonyos gyakorlatot fognak folytatni. Mivel általában a rajtbüntetések vagy 10 helyről, vagy a rajtrács végére sorolásról szólnak, ennek fényében mindenesetre érdekes, hogy itt miért csak 5 helyről van szó. Ha már bűnösnek találják őket, akkor a McLarennek idén nem kell kemény konzekvenciákkal számolniuk, mint például a kémügyben is? Vagy úgy gondolták, hogy mivel csapaton belül történt az eset, majd még úgyis lesz valamilyen következménye?
A csapatot érintő büntetés szintén érdekes indoklással bír: "A csapat az időmérő utolsó perceiben elkövetett cselekedetei sértették a motorsport érdekeit és a verseny tisztaságát." Az alapján, hogy a csapat tulajdonképpen kiállt Alonso mellett az ügy során, ez nem csoda. Nem nagyon tehetett mást, mentették, ami menthető, hiszen nem akarták még tovább rombolni Alonsonak a csapattal való nem túl felhőtlen viszonyát. A "tiszta pálya"-elméletet a stewardok sem fogadták el, hiszen bebizonyosodott, teljesen felesleges volt tulajdonképp még 20 másodpercig is bent tartaniuk Alonsót, így meg főleg nem üres területre érkezett meg, hanem Räikkönent zavarva. Ezek után a McLaren teljes védekezése széthullik.
Alonso érvelése, miszerint arról érdeklődött abban a bizonyos tíz másodpercben, hogy a megfelelő kerékszettet rakták-e fel neki, és hogy ezt nem tudta megkérdezni az azt megelőző húsz másodpercben a visszaszámlálás miatt, majdhogynem nevetséges. Ez, ugyanúgy, mint a "rutinszerű eljárás"-ra való hivatkozás, elég átlátszó. Ilyet senkitől nem láthattunk még: a versenyzők még az időmérő edzésen is beérkeznek a boxba, majd továbbmennek, maximum pár másodperces várakozás után. De nem állnak feleslegesen a nyalóka felemelése után, a kerekek után érdeklődve. Minek kérdeznék erről a mérnököt? Megbeszélik boxkiállás előtt, és utána már úgysincs mód váltani, illetve az túl hosszú ideig tartana, mire előkészítenék az újakat. Érdekes módon itt a stewardok nem hivatkoznak a rádióbeszélgetésre, pedig az lenne ebben az esetben a perdöntő bizonyíték.
A McLaren a fellebbezési tárgyalás után még vissza is kaphatja akár a pontjait: ez nem is elképzelhetetlen. Az is kérdés még, hogy a versenyzőket, főleg a meghallgatásra hivatalos két McLaren-pilótát mennyi ideig tartották ott, mikor értesültek az ítéletről, és mennyire fogja ez összezavarni a fejüket. Szerintem nem sokban fog rájuk hatni mindez, de majd kiderül. Viszont sajnos a sportfelügyelők megfosztottak minket attól, hogy a verseny első kanyarjában egy igazi kerék-kerék elleni csatát láthassunk a két riválistól.