HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

sportmix

Jegyzetek a sportvilág aktuális és kevésbé aktuális, valamint kisebb és nagyobb érdeklődésre számot tartó történéseihez. Hallottál valamilyen kevéssé ismert sportágról? Bemutatnád, mert tetszik? Írd meg nekünk! Észrevételek, javaslatok: greggrant@freemail.hu

Friss topikok

  • Géza bácsi: football dózis: www.focikorulvesz.hu (2007.08.29. 17:39) Pénteki Forma-1 dózis
  • keménykalap és: Az F1 történetében, Hamilton előtt, nem volt pilóta aki ne magának taposta volna ki az utat. Ezen ... (2007.08.11. 09:49) Hamilton, az adatlopó
  • íSkizo: Azér' a magyar kommentár naon... gáz! Ilyen látványosan (hangzatosan) Rajkót nyomni, Nándira is rá... (2007.08.06. 00:18) Az előadás már gyengébb volt
  • bobbyperu: amúgy remélem alonso a verseny közben is ilyen alaposan csekkolja - úgy kb. 20 mp-ig -, hogy a jó ... (2007.08.05. 11:26) A büntetés
  • cros: Pippenről mondták,hogy Carl Lewist is simán megverte volna távolugrásban, olyan elképesztő atlétik... (2007.08.03. 16:29) Pénteki dózis

Az előadás már gyengébb volt

2007.08.05. 16:52 greggrant

Egy erőteljes felvezetés után viszonylag gyenge kiszolgálást kaptunk magán a futamon. Láttunk két előzést Alonsótól még a futam elején, aztán semmi. Szokás szerint minden későbbi esemény a boxkiállásokra korlátozódott. Persze, az utolsó kiállások után kicsit összerázódott az első és második, valalmint a harmadik és negyedik helyezett, de ez csak a szuperlágy gumiknak volt köszönhető, amik a kerékcserén hamarabb átesett versenyzők autójain hamarabb koptak be. Ezáltal a második helyen haladó Räikkönen és a negyedik Alonso egyaránt meg tudták közelíteni az előttük haladókat Mire azonban ez sikerült, már azoknak is lekopott a szemcsésedés a gumijukról, ezáltal könnyedén fel tudták venni a kesztyűt ezen az előzésre teljességgel alkalmatlan pályán.

Essen végre szó a többiekről is: elsőként Massáról, aki ma teljesen versenyképtelen volt. Arra, hogy egy Super Agurit nem tud megelőzni több tucat körön keresztül, egyszerűen nincs mentség. Láthattuk, hogy ezzel az autóval lehetett jó kört futni, például amikor a kerékcseréje után Hamilton elé érkezett vissza, kifejezetten jó időt ment. A technikák közötti különbség miatt még ezzel a láthatóan nem teljesen 100%-os autóval is fentebb kellett volna, hogy tornázza magát.

A BMW-k ezzel szemben remekeltek. Talán a stratégia nem volt a legoptimálisabb, talán csak a forgalom volt a hibás, de Kubicát talán még be lehetett volna hozni Alonso elé a második kerékcsere után. Vagy talán itt ütött vissza az, hogy a lengyel az elején olyan könnyen elengedte Alonsót maga mellett, szinte szemernyi ellenállást sem tanúsítva. Ezt már nem tudhatjuk meg, mindenesetre újra kiderült, hogy a konstruktőri bajnokság harmadik helyét senki nem veheti el tőlük. Egy agresszívabb stratégiával talán meg is tudnák ráncigálni a két nagy oroszlán bajszát is. (Mármint a külső körülmények - eső, büntetések - segítsége nélkül is.)

Az aerodinamikára építő pályák nagyon nem kedveznek a Hondáknak - de hogy a Spyker is jobb legyen náluk, arra már a szégyen sem elég erős szó. Látható azonban, hogy a motorral nincs olyan nagy gond, hiszen a Super Aguri egészen jól tartotta magát. Davidson egészen bent autózott a középmezőnyben, amíg Fisichella kintebb nem tessékelte. A hétvége teljesen nyilvánvalóvá tette Giancarlo frusztráltságát: nem elég, hogy az elmúlt években Alonso verte porrá (egy de facto újonc), most már Kovalainen is kezd a fejére nőni, sőt jövőre szinte biztosan jön a helyére a "kis" Piquet. Ez a frusztráltság nagyképűséggé transzformálódott ezen a hétvégén, amit a Yamamotóval szembeni feltartás, valamint Davidson kilökése is jelzett. Utóbbinál úgy gondolhatta Fisichella, hogy a Super Aguri, mint tavaly, most is a lekörözöttek táborát gyengíti, és ezért neki automatikusan elsőbbsége van. Csakhogy tévedett, ugyanis Davidson éppen pozícióért harcolt vele szemben, és mint a boxutcából visszatérőnek, az olasznak fokozottan figyelnie kellett volna a mögötte érkező, lendületben lévő autókra. Mivel nem tette meg, összeakadtak, aminek a végeredménye a Super Aguri kiesése lett.
Külön pirospont jár azonban a rendezőknek, hogy a mostanában tendenciává váló hosszadalmas, safety carral fűszerezett pályarendezés helyett pusztán sárga zászlós jelzés alatt megoldották a helyzetet - gyorsan és daru nélkül!

Ralf Schumacher és az idei Toyota az idény második felére kezdenek egymásra találni, míg Trulli egy kicsit mintha kiesett volna a ritmusból. Az egyéni pontversenyben is mindössze két pont választja el egymástól őket, és az elmúlt versenyeken Ralf mutatott jobb formát. Érdekes lesz az offszezon, amikor majd el kell dönteni, ki is üljön a Toyotákban jövőre.

Természetesen a legboldogabb a célbaérkezéskor Hamilton volt. Ennyire még egyik verseny után sem láttam örülni. Nyilvánvalóan hatalmas feszültség dolgozott benne (lásd balra), ami a képzeletbeli célszalag átszakításával jól láthatóan feloldódott. Bár Räikkönen valamennyire nyomás alatt tartotta szinte az egész futam során, mégis inkább a szombati nap eseményei voltak azok, amik rányomták a bélyeget erre a mai versenyre.

Nem emlékszem, hogy mutatták volna Ron Dennist a célbaérkezés után, pedig érdemes lett volna egy-két pillantást vetni az ő arcára is. Valószínűleg azért ő nem mosolygott annyira, mint Hamilton.

 

9 komment

Címkék: hungaroring hamilton forma1 formula 1 magyar nagydíj

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmix.blog.hu/api/trackback/id/tr38132861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PagoX 2007.08.05. 17:19:42

Teljesen egyetértek a leírtakkal, csak azt tenném hozzá, hogy elképzelhető, Fisi helyére Alonso jön, a másik ülésért pedig Kovi és Piquet fog küzdeni.

aladar 2007.08.05. 17:35:27

Egy kis helyesbítés... A Hungaroring nem "aerodinamikára építő pálya", hanem "mechanikai tapadásra építő pálya".

MCock 2007.08.05. 17:48:07

Kihagytad, hogy Kimi a rajtnál előrejött egyet, és Húzott Hamilton s*ggébe húzott kb. végig, ami azért izgi volt. Hami ügyes, de egy köcsög. Massa 35 környi benyát vitt az elején, ez sem tett jót neki szerintem.
Én azon csodálkoztam viszont, hogy Alonso se Ralfnak, se Tejfelnek még a közelébe sem tudott menni. És még Kimit fikázták az év elején, hogy nem elég támadó szellemű. Miközben Alonsonál azért nem kell a szomszédba menni egy kis pofátlanságért.
Fisi új volt a Renault-nál, ahol Alonso volt az elsőszámú pilóta. Ugye előtte ő a Turul Janival volt együtt, ha emlékszel. Tényleg úgy tűnik egyébként, hogy Fisichella kevésbé bírja nyomást, de lehet, hogy ez csak rajtaragadt. Szatót viszont elveregette a Jordan-nél annakidején.

Fisi_fan 2007.08.05. 18:56:48

egy pár dolog kimaradt a cikkból, melyeket az előttem szólók már helyesbítettek is.
fisicoról még annyit, hogy még a Renaultnál bizonyított párszor, volt 2-3 futamgyőzelme is, de aztán alonso szépen a fejére nőtt. Mostani szerepléséhez annyit, hogy őt is megbüntették egy 5helyes büntetéssel, mert az időmérőn feltartotta Yamamotot. ha ez nincs, akkor a 7. helyről indult volna. A spykeres feltartását és Davidsonnal történt koccanását a nagyképűségre fogni viszont röhej.
Aztán: a spyker nem jobb a Hondánál, ma az istállónak technikai gondjai voltak, de ettől még erős kijelentés, hogy a spyker jobb mint a honda.

D 2007.08.05. 20:33:37

Szerintem Alonso túl sokat képzel magáról és túl sokat enged meg magának, viszont Hamilton undorítóan feltűnően nyomják.... ez már így nem sport. Hajrá Kimi!

greggrant 2007.08.05. 20:44:19

Nem volt célom, hogy teljeskörűen dokumentáljak minden eseményt a futamról - de természetesen köszönöm a kiegészítéseket!
@fisi_fan: azt hiszem, nem is jelentettem ki általános érvénnyel, hogy a spyker jobb. MA viszont jobb volt, az meg részletkérdés, hogy mi miatt

atus12 2007.08.05. 22:36:37

Alonso lenyilatkozta hogy nem látván eélyt a győzelemre a következő nagydíjra spórolta a motort. Pontosan tudta hogy itt előzni csak akkor lehet ha az előtte lévő hibázik. Hamiltont meg akárhogy nyomják, az nem segíti a pályán. A Toyotának ha van esze, kettőt cserél:) Massa meg, féltávra elég benzinnel, persze hogy nem tud előzni.30 m-re egy másik mögött az autó elfelejt tapadni - itt pedig nics hely ezt ledolgozni egy nehéz autóval. A leggyorsabb körét viszont a verseny fele környékén futotta - 1 ezreddel lassabbat, mint Sato. A puha gumi kb 3 körig ment alatta jól, utána 2 kör alatt levadászták majd otthagyták. Mindenesetre jó élmény volt:)

Condy 2007.08.05. 22:58:45

Miért k.csög Hamilton? Tán csak nem a régi jó fajgyűlölet szól belőled? Szerintem eddíg a legjobb pilóták egyike a F1 történetében, kinézetre nekem sem tetszik, de nem ez a lényeg, hanem hogy lealáz mindenkit. És az volna a furcsa, ha nem "nyomnák", hisz minden épeszű ember látja, hogy idén ő a legesélyesebb a világbajnoki címre.

íSkizo 2007.08.06. 00:18:16

Azér' a magyar kommentár naon... gáz! Ilyen látványosan (hangzatosan) Rajkót nyomni, Nándira is ráférne egy agyrúgás, mielőtt még az a vád érne, hogy Alonso-párti vok. Emelett nem vok nagy német fan, de elég botrányos, milyen németellenesek a magyar sportriporterek.
Ha valaki igényli akár konkrétumokat is említhetek, csak nem kívánok túlságosan hosszú postokat írni.
süti beállítások módosítása