HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

sportmix

Jegyzetek a sportvilág aktuális és kevésbé aktuális, valamint kisebb és nagyobb érdeklődésre számot tartó történéseihez. Hallottál valamilyen kevéssé ismert sportágról? Bemutatnád, mert tetszik? Írd meg nekünk! Észrevételek, javaslatok: greggrant@freemail.hu

Friss topikok

  • Géza bácsi: football dózis: www.focikorulvesz.hu (2007.08.29. 17:39) Pénteki Forma-1 dózis
  • keménykalap és: Az F1 történetében, Hamilton előtt, nem volt pilóta aki ne magának taposta volna ki az utat. Ezen ... (2007.08.11. 09:49) Hamilton, az adatlopó
  • íSkizo: Azér' a magyar kommentár naon... gáz! Ilyen látványosan (hangzatosan) Rajkót nyomni, Nándira is rá... (2007.08.06. 00:18) Az előadás már gyengébb volt
  • bobbyperu: amúgy remélem alonso a verseny közben is ilyen alaposan csekkolja - úgy kb. 20 mp-ig -, hogy a jó ... (2007.08.05. 11:26) A büntetés
  • cros: Pippenről mondták,hogy Carl Lewist is simán megverte volna távolugrásban, olyan elképesztő atlétik... (2007.08.03. 16:29) Pénteki dózis

A stabilitás diadala

2007.09.30. 12:24 greggrant

 

Talán túl sok eső is esett ma Japánban.

A verseny első negyedében - ami igazából nem is volt nevezhető versenynek - ez a gondolat motoszkált a fejemben. Hiszen jó az esős verseny, de ha emiatt csak a safety car mögött fognak végigporoszkálni, az már annyira nem jó senkinek, kivéve aki épp az élen áll.

Szerencsére erre rájöttek a versenyigazgatóságon is, és elengedték a mezőnyt, bár így sajnos nem láthattunk klasszikus állórajtot, amit személy szerint igen sajnálok. Teljesen más dinamikával érkeztek volna meg a versenyzők az első kanyarhoz, mint így, a repülőrajttal. A futam azonban így is bővelkedett érdekes eseményekben, kár, hogy felének csak a végét láttuk a televíziós közvetítés „jóvoltából”.

A Ferrarik eltaktikázták magukat a gumiválasztással: kockáztattak, de ezúttal nem jött be. Örülök annak, hogy felvállalták ezt a merész húzást, hiszen a mai forma1-ben a csapatok a taktika megválasztásánál általában a biztosabb mellett teszik le a voksukat. Még akkor is így döntenek, ha igazán nincs vesztenivalójuk, mint most a Ferrarinak – az olaszok szerencsére nem erősítették ezt a trendet. A kudarc ellenére pont ezért dicséretet érdemelnek, hiszen visszahozták egy apró pillanatra a kockázatot a technikai sportok legfelsőbb kategóriájába. egyszerűen nem értesültek a versenybíróság ajánlásáról. Ezért a kommunikációs bakiért semmi dicséretet nem érdemelnek.

És így több előzést is láthattunk, főleg a kocsit a végletekig hajtó, és több kisebb hibát elkövető Räikkönen jóvoltából. A végén már nem volt elég benne és a kocsiban, hogy utolérje a szintén nagyon jó versenyt futó és egyre jobb formába lendülő Heikki Kovalainent, de a küzdésért minden dicséretet megérdemel.

A győzelem az idén harminc év után visszatérő versenypályán Lewis Hamiltoné lett, aki majdnem hibátlan versenyt futott. A Kubicával történt koccanását leszámítva nem hibázott, és elképesztően érett versenyzéssel 12 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben. Tekintve, hogy az eddigi futamok során mindössze akkor nem végzett az első négyben, amikor valamilyen technikai probléma hátráltatta, a hátralévő két futamon ez a különbség behozhatatlannak látszik. A tapasztalt versenyzők mindegyike megirigyelheti azt a stabilitást, mentális fókuszt, amivel ez a fiatal brit versenyző rendelkezik. Nem véletlen, hogy a kétszeres világbajnok csapattársán olyan gyakran látni a növekvő frusztráltság jeleit, ami aztán hibákhoz is vezet.

Az eddig vizes versenyeken kiválóan teljesítő és a mezőnyt gyakran körbeautózó Alonso (erről Michael Schumacher és Felipe Massa is tudna mesélni) ezúttal komoly ellenfélre talált Hamilton személyében. Olyan komolyra, hogy teljesen a határon kellett autóznia, ami több apró hibához is vezetett, végül pedig az egyik kanyarban valamilyen okból falhoz vágta az autóját, ezzel súlyos pontokat veszítve. Sajnos nem lehetett látni a közvetítésben, hogy mi volt ennek a kiváltó oka, hiszen egyik külső kamera sem figyelte éppen a spanyolt. A belső kamera felvételét pedig nem voltak képesek az ütközéshez vezető mozdulatsor elejére tekerni, ami elképesztő rendezési hiba.

Nem ez volt az egyetlen: nem láttuk, hogy az egyébként szenzációsan teljesítő, és második helyen álló Mark Webbert hogyan öklelte fel a szintén fantasztikusan versenyző, és a Toro Rosso első dobogós helyezésére hajtó Sebastian Vettel. Pedig Webbernek az épp aktuális tempója alapján esélye lehetett volna megszorongatni a versenyben vezető Hamiltont is, de ez már nem fog kiderülni. Sajnos nem lehetett látni, kinek a hibájából történt az ütközés, főleg, hogy éppen a safety car mögött haladt a mezőny. Teljesen ártalmatlan helyzet volt, ahol nem lehetett számítani ilyen ütközésre, ennek ellenére kétlem, hogy a két érintett autó vagy a körülöttük haladók közül egyiken sem volt olyan kamera, amelyik segítségével meg lehetett volna mutatni az incidenst.

Ez nem az első verseny volt, ahol nem volt normális visszajátszás, sőt: egyre gyakrabban fordul elő olyan, hogy valami fontos momentumról lemaradunk mi, televíziónézők, és később sem látunk visszajátszást az eseményről. Ez a tendencia nem hiszem, hogy nem szúr szemet a közvetítést megrendelő tévétársaságoknak, és nem tudnák szóvá tenni valamilyen fórumon. Elvégre a rendelkezésre álló technika egyre csak fejlődik: jó lenne, ha a közvetítés is képes lenne rá.

Szólj hozzá!

Címkék: forma1 fuji formula 1 japán nagydíj

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmix.blog.hu/api/trackback/id/tr20181271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása