A japán esőkben bízhatunk: ha holnap is esik, akkor igen érdekes forma1-es futamra számíthatunk. Azt tudjuk, hogy Alonso nagyon jól reagál a változó pályaviszonyokra, ám stabil esőben, mint amilyen a mai időmérő edzés alatt volt, felzárkóznak hozzá a többiek is. A világbajnokságot vezető brit meg is verte végül, az utolsó percekben, és végeredményben a Ferrarik sem voltak túlságosan lemaradva.
Ha figyelembe vesszük azt, hogy egy körön a Ferrarik lassabbak, akkor a holnapi verseny az eddigi tapasztalatok alapján szorosnak ígérkezik. Talán, ha Räikkönen gyakorol egy kicsit a szimulátoron, mint a McLaren pilótái, akkor lett volna esélye jobban felkészíteni az autót pénteken – de ezt persze nem fogjuk megtudni. Mindenesetre pénteken beállítási problémákkal küszködött a finn versenyző.
Ma végre láttam képeket is a pályáról a közvetítés alkalmával, és ez alapján azt kell, hogy mondjam, Tilke túlságosan jellegtelenné tette a pályát. Persze nem lehetett tiszta képet alkotni az eső miatt, de úgy érzem a célegyenes végi féktáv leginkább a Hungaroring első kanyarjára hasonlít, emiatt nem a legjobb előzési pont. A pályarajzon ennél jobbnak tűnt. Mint ahogy az egész pálya igen jellegtelennek tűnt elsőre, de lehet, hogy ez csak az eső szürkeségének volt köszönhető.
Ugyanakkor az a hely, ahol az optimistán előzni próbáló Ralf Schumacher összeakadt a hátrafelé egyáltalán nem figyelő Yamamotóval, talán több érdekes helyzetet is teremthet. Esőben mindenképp…
Apropó, Yamamoto: a mezőny két japán pilótája keményen kikapott a csapattársától. Mindketten több, mint egy másodperccel kaptak ki. Ez nem túl jó hír a japán szurkolóknak, mint ahogy a Toyota teljesítménye is csalódás, hiszen egyik autójuk sem jutott be a legjobb tízbe. Ugyanakkor ott volt meglepetésre Button, aki megmutatta, hogy még mindig nagyon jó pilóta, függetlenül attól, milyen autóban ül. Több, mint tíz helyet vert csapattársára, csakúgy, mint tette volna Rosberg, aki szokás szerint kenterbe vert Wurzot, de a motorcsere miatt egymás közvetlen közeléből fognak holnap startolni.
Továbbra is tartom, hogy a rajtnál figyelni kell a McLaren pilótapárosára: így, hogy az első sorban vannak, aki előbb fordul be az első kanyarnál, nagy valószínűséggel az fogja vezetni a világbajnokságot is a verseny befejeztével. Nagy a tét, megremeghet a keze Hamiltonnak. Persze, a nedves pálya még mindent megkavarhat utána, esélyt adva másoknak a futamgyőzelemre is akár.
Hajrá eső!