... helyette majd lesz egy újabb Tilke-pálya? Jönnek: Valencia és Szingapúr. Hiába a hatalmas nézősereg, amit Malajzia például korántsem tud produkálni, az Egyesült Államok piacára nem tud betörni a forma1. Túlságosan erős az amcsik kötődése a "nemzeti sportjaikhoz", például a Nascar-hoz meg az Indy-hez. Ennek következtében ugyebár egy Michael Schumacher neve nem mond semmit az átlag amerikainak, nemhogy tudják, ki is az a Fernando Alonso. És ha ki is megy rekordszámú ember az indianapolisi pályára, ez még nem jelent sikert a hirdetők számára: Ázsiában sokkal nagyobb - és főleg a költségeket tekintve sokkal könnyebben megszerezhető piacok vannak. Nincs konkurense az F1-nek, így a figyelem 100%-os; a hirdetésekre is sokkal fogékonyabbak lesznek a nézők ezáltal. Hiába, hogy az autógyáraknak fontos piac az USA, nehezen lehet kötni a forma1-hez a Mercedes-eket, BMW-ket, hiszen például csak egyszer látják a nézők őket, mivel a futamok nézettsége finoman szólva nem egetrengető, a legtöbbjét nem is tudják élőben nézni, mert túl korán kezdődik.
Mi is az, amit az amerikaiak hiányolhatnak még az F1-ből? Az intenzitást. Ha a modern forma1-et összehasonlítjuk például a Nascar-ral vagy az Indy-szériával, azt láthatjuk, hogy nincs benne annyi előzés, annyi "dráma", ami a tévék elé ültetné az átlagembert, és el tudná csábítani a jól ismert, hazai versenysorozatoktól. Igaz, hogy az amerikai szériákban könnyebben megsérülhet a versenyző, sőt, akár meg is halhat - de a nézettségnek pont ez ad lökést. Számítani lehet arra, hogy valami különleges történik az amerikai versenyeken. A forma1-ben pár éve Ralf Schumacher karambolozott az indianapolis-i pálya oválrészén, és meglehetősen széttörte az autóját. Ezen igen hosszú ideig rágódott a forma1-es közvélemény; olyan hangokból is sok volt, miszerint a pálya túl veszélyes, ezért nem is lenne szabad ott versenyt tartani. Érdekes módon, az amerikai sorozatokat ez egyáltalán nem zavarja. Nyilván senki nem szeretné azt, hogy bárki is halálos balesetet szenvedjen, de szembe kell nézni a ténnyel: akik erre a sportra adták a fejüket, azok vállalták a kockázatot. A fizetésük többek közt azért is ennyi, mert a nézők szeretik látni, ahogy mások vállalják a veszélyhelyzetet (amiről ők is álmodnak), és ezért hajlandóak pénzt is áldozni a jegyre vagy a kábeltévére.
És nem állítom azt, hogy a forma1-ben nincs veszély; nem is a veszély valós mértéke a lényeg. Nem is látszik rajta, hogy igazán veszélyes lenne. (Ellenpéldának természetesen itt van Kubica balesete Montrealban, de az efféle események ritkaságára jellemző, hogy az F1 Racing címlapján "Az évtized bukása" címkével illette.) Nincs sok kicsúszás, koccanás; ha bármi ilyesmi történik, egyrészt a versenybíróság azonnal vizsgálatot indít, másrészt a csapat sem fog örülni neki, mivel költséget okoz a javítással (főleg a kiscsapatnál). Az autók és a csapatok stratégiái túlfejlettek az amerikai piacra való betöréshez.